Jak prodat v této době svou nemovitost za nejvíce peněz!

Jak prodat v této době svou nemovitost za nejvíce peněz!

Prodej nemovitosti se může zdát jako jednoduchá věc. Uděláte si pár fotek, napíšete pár informací a vše vložíte na nějaký server. Čekáte, kdo se vám ozve a zdali se vám vůbec někdo ozve. To je většinou řešení pro samoprodejce, člověka, který chce ušetřit peníze za odměnu pro realitní kancelář. Samozřejmě nikdo nevylučuje, že se vám to nepodaří, ale víte určitě, že je to nejvyšší kupní cena? Jste přesvědčeni o tom, že klient má to správné financování? Jak si klienta prověříte? Víte, že má peníze, které slibuje? Kdo povede obchod? Dostanete své peníze včas a bezpečně? Takových otázek je spousta, proto si řekneme, jaké metody pro prodej nemovitosti existují.

Nejlepší varianta je, přenechat takovou zásadní realitní transakci profesionálovi, realitní kanceláři a hlavně makléři – správnému profíkovi, který takové obchody a situace řeší každý den.

Standardní spolupráce:

Uděláte si průzkum trhu a oslovíte realitní kanceláře, případně budete hledat z doporučení od svých známých. Vyberete si takového makléře, se kterým vám bude příjemně, budete mít společné sympatie a budete vědět, že jednáte s profíkem. Realitní kancelář vás provede celým procesem prodeje vaší nemovitosti. Dnes je naprosto normální zpracovat tržní odhad, dle kterého se pak nastaví celková požadovaná kupní cena. Dále profesionální fotky a video do prezentace nemovitosti, někde se dá využít i 3D scan nemovitosti. Právní a finanční servis (hypoteční či obdobný úvěr). Celým obchodem vás makléř provede a povede celou transakci bezpečně tak, abyste získali toho správného kupce. To je celkem běžné pro 90 % realitních kanceláří. Rozhodně vám doporučujeme vybrat si jednu realitní kancelář. Nebo můžete vyzkoušet podstatně rychlejší metodu. Tato metoda se jmenuje Pozitivní licitace.

Co je to pozitivní licitace?

Asi možná znáte pravidlo obchodníka, pokud mám výhodnou a zajímavou nabídku, budu mít velkou poptávku. To funguje v jakémkoliv obchodě. Tak to může fungovat i při prodeji nemovitosti.

Realitní kancelář připraví nemovitost k prodeji s veškerým servisem, jak jsme psali výše. Nastaví se cena, která vychází v tržním odhadu. Tržní odhad vychází z průměrného počtu nabízených či prodaných nemovitostí v daném místě. Až makléř svou praxí a zkušeností může odhadnout, zdali se nemovitost dá prodat za větší peníze. Odhadci bank vychází ze stejných tabulek jako realitní makléři, a tak víme, že banka bude nemovitost odhadovat ve velmi podobné ceně. To je velmi důležitý aspekt, protože pokud nabízíme nemovitost za dobrou a rozumnou cenu, kupující se vždycky ozvou.

Selským rozumem, pokud mám více klientů, co bude rozhodovat? Ten, kdo přišel první? To asi ne! Je jasné, že vy, jako majitel, chcete získat co nejvíce peněz, protože prodávat nemovitost vás potká jednou, možná dvakrát za život. V takové situaci je dobré zájemcům vysvětlit a říci, že jich je nad očekávání více. Připravit se na prohlídky, předat klientům veškeré potřebné informace v deskách (evidenční list, výpis z katastru, plánek, informace o dané nemovitosti, energetický štítek, případně závěrku SVJ či družstva). Na prohlídkách nikdy neslibovat, že byt někomu prodáme, ale že máme určený konkrétní den, kdy chceme uzavřít případné zájmy – cenové nabídky budoucích zájemců.

Co se stane?

Přijde vám na prohlídku obvykle 10 až 15 zájemců. Z toho se objeví min. tři zájemci, kteří budou mít vážný zájem. V deskách od realitního makléře dostanou formulář CENOVÁ NABÍDKA a mohou potvrdit danou inzerovanou cenu, popsat jakým způsobem budou nemovitost financovat, a do kdy je platná jejich nabídka.

Makléř si pak může sednout s majitelem a porovnat nabídky jednotlivých zájemců. Je jedno, jaká tam bude uvedená cena, ale budete vědět, že jsou to zájemci, kteří vynaložili úsilí pro to, aby si mohli nemovitost koupit. To jsou vážní zájemci. Mohou mezi nimi být zájemci, kteří by nemovitost financovali z vlastních zdrojů anebo ti, kteří by financovali hypotékou.

Při spolupráci s makléřem se tak prodávající může v klidu rozhodnout jakou nabídku akceptuje nebo makléře pověřit vylicitovat kupní cenu směrem nahoru. Pozor, nejedná se o aukci nebo dražbu, ale o spravedlivé rozhodnutí, resp. využití šance prodat svou nemovitost té nejvyšší cenové nabídce.

Uvedu Vám teď reálné příklady licitovaných nemovitostí:

Př. 1: Byt 2+1 s terasou, Praha 7 – Holešovice. Tržní odhad vyšel na 9 mil. Kč. Byt byl nabízen za 11.000.000 Kč a za tuto cenu jsme byt mohli ihned prodat. Díky prezentaci makléře se na byt přišlo podívat 8 zájemců. Tři zájemci potvrdili kupní cenu, další dva cenu navýšili. Někteří zájemci měli hypoteční úvěr, ale pouze dva vlastní zdroje. S majitelem jsme upřednostnili kupce s vlastními zdroji, který nabídl 13,5 mil. Kč, ačkoliv jsme dostali nabídku i na 14 mil. Kč, ale financovanou hypotékou.

Př. 2: Byt 3+kk s lodžií, Praha 9 – Horní Počernice. Tržní odhad vycházel na 4,8 mil. Kč, inzerovaná cena 5.000.000 Kč. Na byt se ozvalo celkem 64 zájemců, někdo se na prohlídku dostavil, někdo už ne. Přišlo celkem 12 cenových nabídek. Se čtyřmi zájemci, kteří učinili nejvyšší nabídku jsme jednali. Úplně nejvyšší cenovou nabídku na 5.666.666 Kč jsme ale museli odmítnout. Důvodem bylo, že zájemce by musel prodat svůj byt a prodávající nechtěli čekat. Nakonec jsme nemovitost prodali za 5.300.000 Kč.

Př. 3: Byt 2+kk, Praha 7 – Holešovice. Tržní odhad vycházel na 5,6 mil. Kč, inzerovaná cena 5,9 mil. Kč. Na prohlídky přišlo celkem 18 zájemců, obdrželi jsme tři nabídky. Dvě nabídky byly nejvyšší a financované z vlastních zdrojů. Výsledná prodejní cena 6.650.000 Kč.

Př. 4: Rodinný dům, 4+kk, Hřivno, okr. Mladá Boleslav. Tržní odhad vycházel na 4,4 mil. Kč., inzerovaná cena 4.500.000 Kč. Na prohlídky přišlo 9 zájemců, obdrželi jsme dvě cenové nabídky. Nakonec jsme ve spolupráci s majiteli přijali cenovou nabídku 4.999.000 Kč.

Toto bylo jen několik málo příkladů námi prodaných nemovitostí z poslední doby. Prodeji nemovitostí formou pozitivní licitace se zabýváme dlouhodobě.

Je třeba si uvědomit, že tato metoda nemusí být vhodná pro všechny nemovitosti. Na realitním makléři je také zhodnotit, zda má dostatek praxe a zkušeností tímto způsobem nemovitost prodávat.

Pravdou zůstává, že pozitivní licitace vám přivede o koupi vaší nemovitosti nejrychleji, a hlavně zajistí nejvyšší kupní cenu ze strany poptávajících.

Je na vás, jakou metodu zvolíte. Přeji Vám šťastnou ruku při výběru toho správného parťáka při tak důležitém rozhodnutí prodat svou nemovitost.

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení


Přihlašte se k odběru novinek na realitním trhu

Jednou do měsíce tipy a novinky v realitách e-mailem zdarma

zpracováním osobních údajů